Vanliga frågor

Finns din fråga inte med? Kontakta vår kundtjänst på telefon: 08 - 559 210 99 (mån-fre mellan 8.00-15.00), eller via mail.

Hur kan ni erbjuda en så här bra tjänst gratis?

Svaret på denna (faktiskt ganska vanliga) fråga är helt enkelt att tillräckligt många av våra användare väljer att uppgradera sina konton för att affärsmodellen ska fungera. Dessutom gillar vi idén att en ny företagare ska kunna skicka sin första faktura snabbt och enkelt utan att behöva betala dyra pengar eller binda upp sig i ett affärssystem.

Har ni PDF-fakturor?

Självklart har vi det. Utöver PDF-versionen finns även en interaktiv webbversion där du och din kund kan kommunicera direkt via fakturan, samt e-faktura.

Har ni stöd för flera valutor?

Ja. Vi har i skrivande stund stöd för 25 valutor. Saknar du någon lägger vi till den!

Kan man verkligen skicka sina fakturor med vanligt brev direkt från programmet?

Javisst, du skickar enkelt fakturan via brev med ett knapptryck. Allt du behöver är ett elektroniskt frimärke. I frimärket ingår utskrift, kuvert, porto och att vi postar fakturan åt dig. Priset varierar beroende på hur många frimärken du köper åt gången. För att skicka som e-post krävs inga frimärken.

Vilka andra sätt finns det att skicka fakturorna på?

Det finns tre sätt att skicka fakturorna på: e-post, e-faktura och brev. Standard är e-post, men det kan du enkelt ändra om du vill, eller spara olika preferenser per kund. Sen kan du alltid skriva ut fakturan manuellt själv förstås.

Går det att skicka med ett meddelande eller bifoga filer?

Ja, om du skickar fakturan som e-post eller brev kan du både skicka med ett hälsningsmeddelande samt bifoga filer.

Kan man få hjälp att hålla koll på inbetalningar och kunder som inte betalar i tid?

Ja, avprickning av inbetalningar (via OCR), påminnelser och inkasso sköts automatiskt om du aktiverar tilläggsfunktionen Auto Mode. Då sköter vi allt åt dig. Alternativt kan du även skicka påminnelser eller ett inkassokrav manuellt om en kund inte betalt i tid.

Har ni offerter?

Absolut. Mängden offerter du kan skapa varierar per kontonivå, men ingår på alla. Offerterna förvandlas till fakturor med ett knapptryck efter att din kund har godkänt offerten.

Jag har kunder som faktureras varje månad, kan ni hjälpa mig med det?

Självklart har vi en supersmidig lösning för återkommande fakturering. Du väljer vilket intervall du vill att fakturorna ska återkomma så skapas de och skickas (om du vill) automatiskt ut till din kund.

Vad finns i programmet mer än fakturor?

Offerter, kundregister, artikelregister (produkter/tjänster), tidrapportering, anteckningar, att-göra-listor, statistik med mera.

Gör ni backup på databasen?

Självklart gör vi det. All data backas upp kontinuerligt.

Tveka inte att höra av dig till oss, om det är något annat du undrar över!

Fakturera i ett klick!
Fakturera i ett klick!

Gratis baskonto

Med vårt baskonto får du alltid skapa 3 fakturor i månaden helt gratis, hur länge du vill. Du är igång på en minut. Testa oss redan idag!Testa oss redan idag!

Fakturera i ett klick!

Klicka och skicka

Du kan enkelt skicka dina fakturor som e-post, e-faktura eller vanligt brev med ett klick. Väljer du brev sköter vi utskrift, kuvertering och postning åt dig.

Registrera ditt gratiskonto idag

Vanliga frågor som poppar upp

  • Har ni stöd för flera valutor?

    Ja. Vi har i skrivande stund stöd för 25 valutor.

  • Gör ni backup på databasen?

    Självklart gör vi det. All data backas upp kontinuerligt.

  • Vad finns i programmet mer än fakturor?

    Offerter, kundregister, artikelregister, tidrapportering med mera.

Visa fler frågor
Fakturera i ett klick!
By continuing to use the website you are agreeing to our Cookie policy.